Кои са „бежовите мами“ и „съпругите – трофеи“
Млада жена си прави селфи. Снимка: Shutterstock
Светът се променя: социалните мрежи налагат нови тенденции, нов стил, който се рекламира индиректно от блогърите. На своите стени те показват една измислена и силно редактирана версия на себе си и на своя живот.
Майка и деца, разгреждат снимките. Снимка: Shutterstock
В интернет културата се налага едно течение, известно като "aesthetic " . Терминът буквално се превежда като "естетичен" и означава уникален визуален стил или атмосфера.
Всичко започва с блоговете на Pinterest през 2010 г., където всеки създава свои собствени визуални mood board ( „дъски за настроение“). И така се появяват различни нюанси: романтична - cottagecore, мрачна - dark academia, лека и свежа - clean girl и много други.
Много по-важен от думите в социалните мрежи сега е визуалният език, съзнателната надпревара за налагане на естетика, нова тенденция и начин на себеизразяване - да предадеш красота и хармония в определен стил както в личния си вид, така и в дома и всичко около тебе.
По какво се различават тези образи и типажи? Например “момичето, което си стои у дома” ( stay at home girl ) и „съпругата-трофей“ (trophy wife), коментира психоложката Олга Ликова.
"Aesthetic girl" е термин, който описва момиче, което обръща специално внимание на своя визуален стил и създава хармоничен образ, базиран на определена естетика. Това е нещо повече от външен вид. То е начин на живот, който съчетава мода, декор, настроение и навици.
Има няколко популярни визуални стила в социалните медии.
Семейна идилия. Снимка: Shutterstock
1. Бежови мами. Практичност и стил: плетени костюми, маратонки и неутрални нюанси. Тези майки успяват да се справят с всичко, като същевременно остават активни и добре поддържани. Сякаш живеят в каталог на IKEA: около тях е уютно, стилно, перфектно подредено, дори детските играчки не се открояват от общата цветова гама на интериора.
2. Goddess queen ("Богинята кралица" ). Въплъщение на митична сила и грация, вдъхновено от богини и легенди. Стилът се характеризира с пищни рокли, масивни бижута и драматични образи.
3. Clean girl ("Чисто момиче" ). Естествена красота и минимализъм: блестяща кожа, спретнати прически и неутрални дрехи.
Всичко изглежда просто, но скъпо и добре поддържано.
4. Messy girl ( “Разхвърляно момиче”). Стил на хаос и спонтанност - небрежни прически и широки, обемни дрехи. Характеризира се с творчески подход и безразличие към идеалните стандарти.
5. Stay at home girl (“Момиче, което стои вкъщи“). Уют и комфорт - свещи и чаши чай, вечер с книга и мирис на печива. Стил за тези, които ценят малките неща, вътрешната хармония и спокойствие и се стремят да бъдат себе си.
6. Boss girl ( “Момичето -шеф“). Бизнес стил, който подчертава амбицията: перфектно прилягащи сака, поли тип “молив” и лаконични аксесоари. Това е жена, която уверено управлява кариерата и живота си.
7. Old money ( “Стари пари”). Аристократична сдържаност и изискан лукс: класика, качество и издръжливост. Традиция, отразена в костюми от туид, кашмирени пуловери и естествена елегантност.
8 Trophy wife ( „ Съпруга -трофей“). Блясък и лукс: перфектна прическа, ярък грим и дизайнерски дрехи. Стилът на успешната жена, подчертаващ лукса и външното съвършенство, което олицетворява успеха на нейния партньор.
Домакитя, която показва кухнята си. Снимка: Shutterstock
Идеалните образи, стил и начин на живот, който се показва в социалните мрежи естествено предизвиква вътрешен дискомфорт и напрежение у тези, които не живеят и не изглеждат така.
Всички тези перфектни домакини, майки и красавици с блестяща кожа изведнъж се превръщат от източник на вдъхновение в източник на дразнение.
„Тези образи в социалните мрежи работят като реклама. Те нетрапват идеята как трябва да изглежда един успешен и щастлив живот. Гледаме тези снимки и започваме да ги сравняваме със собствената си реалност. Домът ни не изглежда така стилен, дрехите ни не са така изискани, а масата, която подреждаме дори за празник, изглежда различно. Това постоянно сравнение създава усещане за несигурност", обяснява психоложката
Никой не публикува в социалните мрежи куп неизмити чинии, нито разказва за негативните страни от ежедневието си, нито за времето прекарано да подбере, редактира и „изчисти“ всеки кадър, който публикува.
На практика зад тази илюзия, зад всеки перфектен кадър стоят филтри, добре обмислен ъгъл на снимане, а често и професионална фотография.
Въпреки това, съвършенството, което виждаме всеки ден от екрана, е нещо към което всеки се стреми, осъзнавайки, че е недостижимо.
Пропастта между очаквания и реалност, безспорно може да предизвика безпокойство и разочарование, чувство да малоценност и несъответствие с модните стандарти.
„Погледнете на тези тенденции в социалните мрежи, като на инстумент за себеизразяване, а не ръководство за живота. Не ги превръщайте в цел. Вашата уникалност е това, което ви прави интересни и ценни“, продължава психологът.
„Насладете се на хаоса в живота си, защото той го прави истински.Животът ни е твърде многолик, за да се побере само в един стил. "Аesthetic“ е инструмент за вдъхновение, а не източник на стрес.
Може да бъдете шеф сутрин, разхвърляно момиче през деня и момиче, което стои вкъщи вечер, но основното е да бъдете себе си. И помнете: истинската красота е във вътрешна хармония, а не перфектна картина в социалните мрежи“, обобщава психоложката.
Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари