Да приема задачите по-лесно и без съпротива (част 2)
Майка и син се държат за ръце. Снимка: Getty
Когато детето е с проблем от аутистичния спектър, често отказва да изпълнява изиквания и заповеди. Родителите се сблъскват с това поведение ежедневно и някак трябва да се справят. Всеки сам търси решение.
В първата част на материала разказахме защо детето посреща на нож, почти всяко предложение. Какво дърпа спусъка на съпротивата.
Сега специалисти по детско развитие дават няколко предложения как да преодолеете съпротивата.
Има няколко неща, с които може да улесните живота на детето си.
Дете, което гледа с очакване. Снимка: Getty
Проверете графика за следващия ден или седмица и се опитайте да предскажете с какво може да се затрудни детето ви. Определянето на потенциален отказ, ще ви позволи да мислите за стратегия. И да се подготвите. Направете списък с дейности, които могат да разсеят детето и да го накарат да се почувства по-добре, когато е тревожно или преминава през криза.
Планирането е много важно за детето с аутизъм. Когато знае предварително какво ще се случва, се чувства спокойно. А това а: това му дава усещане за контрол и време за обработка на информацията.
Ако то е достатъчно голямо, можете да работите по графика заедно, като му позволите да добавя или задрасква някои точки. Това ще му помогне да се почувства независимо. Визуалните графици работят най-добре за деца с аутизъм.
Може би сте забелязали, че настроението и поведението на детето може да се промени много бързо. Трябва да се научите да разпознавате ранните признаци на стрес, за да можете да го извадите от ситуацията, да го разсеете или да намалите изискванията.
Когато то порасне, е полезно да го научите да разпознава собствен стрес и да съобщава за него.
Децата с аутизъм може трудно да регулират емоциите си. Уверете се, че има отделно място у дома и в училище, където то може да отиде да се успокои. Това пространство не трябва бъде запълнено с твърде много предмети, които могат да причинят сензорно претоварване. Предварително говорете за това с учителите в училище или детска градина.
Когато детето е тревожно и паникьосано, то има нужда от някой вазрастен, който да му създаде усещане за спокойствие и сигурност. Затова е необходимо да умеете да регулирате собствените си емоции. Опитайте се да дишате бавно и да броите на ум, преди да реагирате, за да не изплашите детето или да увеличите тревожността му.
Дете, което се ядосва и разпилява кубчетата. Снимка: Getty
Как да изискваме
По един или друг начин, все пак ще трябва да поискате от детето определени неща или да изисквате от него да следва общи правила и норми.
За да създадете по-малко съпротива и разочарование в него, използвайте следните стратегии.
Когато използвате индиректни искания, детето ги възприема не като изискване, а като нова дейност. Например „Да видим дали можем да направим това“ вместо „Трябва да направиш това“.
По принцип се опитайте да избягвате език, който започва с „Време е за ...“ или „Ти трябва“.
На детето му трябва време за обработка на информация, така че можете да обсъдите какво бихте искали да направи и да му дадете достатъчно време, за да помисли.
Например, когато групата получи задача, оставете детето аутист да наблюдава другите известно време, за да има възможност само да се заинтересува от заниманието.
Важно е да познавате детето си и да знаете от какво се интересува. Като използвате любимите му герои или игрови елементи, за да направите задачите и изискванията те така категорични. .
Например, ако детето ви харесва филмите за Хари Потър, можете да кажете: „Професор Дъмбълдор казва, че това са правилата в училище.“ Кои сме ние, че да спорим с професор Дъмбълдор?"
Можете да предложите на детето си прост избор (само две опции. Иначе ще се сблъскате с „парализа на възможностите“).
В този случай едно действие трябва да е даденост и детето да може да избира. Например: „Когато отидем на разходка, искаш ли да ме държиш за ръка или да отидем с приятели?“
При всички случаи излизате на разходка, но детето има избор как и с кого.
По материали на Parents, Мона Василева
Медената къщичка е красива и ефектна украса за празника, която може и да се яде.
Снимка: Shutterstock
Полезните навици да се хапват полезни храни могат да помогнат на детето за този проблем.
Снимка: Shutterstock
Когато двойките избират да се разделят по време на сън, събирането на следващата сутрин често води до подновяване на взаимната им привързаност.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари