Мозъкът реагира еднакво при слушане и самостоятелно четене
Снимка: Shutterstock
Специалисти по невробиология от Калифорнийски университет в Бъркли направиха няколко експеримента, които безспорно доказаха, че аудиокнигите имат същото въздействие върху мозъка като обичайната художествена литература.
Доброволци в проучването слушали аудиокниги, а след това чели същите тези книги на хартия. Учените проследили реакциите на мозъка с магнитен резонанс. Скенерът показал едни и същи реакции и в двата случая – без значение дали човек слуша или сам чете напечатаното.
По време на експеримента думите активизирали различни области в мозъка в зависимост от значението си – визуални, таткилни, числови, умствени, емоционални и други.
Според учените тяхното откритие може да помогне на хора, които са преживяли инсулт или имат увреждане на речевия апарат, да беседват.
„Мозъкът обработва по един и същ начин семантичната информация, без значение дали материалът се чете или се слуша“ , обяснява Фатим Дениз, ръководител на проучването.
Мона Василева
В рамките на форума бяха представени тревожните данни, които подчертават значимостта на грижата за недоносените деца и важността на профилактиката и ранната диагностика.
Снимка: Фондация „Нашите недоносени деца“
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари