Ето защо е добре в ранна възраст тези устройства да не присъстват в живота на малкото
За децата не е полезно да прекарват дълго време, втренчени в малките екрани. Снимка: Shutterstock
Ново проучване разкри връзката между детската интелигентност и електронните устройства. Учените смятат, че прекомерната употреба на смартфони и таблети в ранна възраст намалява когнитивните умения, а така също езиковото и социално-емоционалното развитие на децата.
Въпросът е интересен и преди всичко навременен, тъй като новите поколения са изложени на дигиталните устройства от наистина много малки. Ето и какво установиха изследователи от Шанхайския университет Jiao Tong.
Дългите игри на таблета не носят ползи. Снимка: Shutterstock
Изследването, което наскоро се появи на страниците на JAMA Pediatrics, включва 152 деца, които са наблюдавани от шестия им месец до навършване на 6 години. Времето, прекарано на екрана, е било класифицирано в 3 групи:
Изводите на специалистите са, че прекомерното време пред екрана (това на групите с късно и ранно нарастване), е свързано и с по-лоши когнитивни и социално-емоционални резултати в развитието в сравнение с връстниците в групата с ниско потребление.
Учените установили категорично, че интелектуалните способности се влошават с увеличаване на времето, което децата прекарват на устройствата. И в двете групи с висока консумация се наблюдавало влошаване на когнитивните и интелектуалните способности. По-конкретно: в по-засегнатата рискова група се наблюдавало намаление на умения като работна памет, скорост на разсъждение и вербално разбиране с около 8,23%, а в другата рискова – с около 6,68%.
Освен това при тези деца имало и 2% увеличение на риска от развитие на поведенчески или психологически проблеми като разстройства на вниманието и хиперактивност.
С други думи, резултатите от това проучване предполагат, че както продължителността, така и началото на излагането на екрана са важни по отношение на когнитивното и социално-емоционалното развитие на децата.
Не оставяйте дълго децата пред тези устройства. Снимка: Shutterstock
Китайските изследвания само потвърждават това, което вече е установено и в предишни проучвания. Последното, проведено от Университета в Калгари, показва, че прекомерното излагане на децата на цифрови устройства и екрани прогресивно се отразява на социалното им развитие, което води до проблеми със социализацията и по отношение на външността.
Нараства риска и от депресия, тревожност, хиперактивност, нарушения в социалното поведение, а така също агресия и гняв.
Учените обясняват, че в съответствие с теорията за социалното обучение децата могат да станат десенсибилизирани след многократно излагане и да развият агресивно или насилствено поведение към другите.
Деси Тодорова по материали от Pianeta mamma
Медената къщичка е красива и ефектна украса за празника, която може и да се яде.
Снимка: Shutterstock
Полезните навици да се хапват полезни храни могат да помогнат на детето за този проблем.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари