2700 индивидуални дарители са подкрепили 122 каузи на граждански организации
Над 50 000 лв. от близо 2700 индивидуални дарители събра националната кампания "България дарява", която се проведе от 22 до 31 март. Още 5000 лв. постъпиха през платформата DMS, а 3000 лв. – през дарителския механизъм „Платформата“, съобщават организаторите.
В първото издание на инициативата се включиха 122 утвърдени граждански организации от цялата страна. Те участваха с каузи в най-различни сфери на обществения живот: човешки права, образование и таланти, природа и околна среда, социална подкрепа и здравеопазване, култура и изкуство, спорт, подкрепа на възрастни хора или на деца и младежи в риск. Всеки можеше да се запознае с тях в интернет платформата на кампанията www.bulgariadariava.bg, да избере най-близката до сърцето си кауза и да дари за нея, колкото реши. Възможни бяха различни дарителски механизми – банкови дарения, чрез DMS, ePay, PayPal, Platformata.bg и други.
Най-много дарения привлякоха проектите, свързани с грижи за болни и хора с увреждания. Голяма подкрепа получиха също каузите за екология и деца, регионалните и образователните инициативи.
Най-сериозни са постъпленията за Център за независим живот (почти 8500 лв.), WWF България (близо 3700 лв.) и „Враца софтуер общество“ (към 3200 лв.)
"България дарява" получи подкрепата на множество медии и компании със силни политики в сферата на корпоративната социална отговорност; известни творци и журналисти застанаха с лицата си зад конкретни каузи и призоваха други популярни личности да се включат в кампанията.
Националната кампания е идея на 12 граждански организации, които се обединиха, за да насърчат дарителството и да ангажират повече хора с дарение към обществено-значими каузи в рамките на конкретен период от годината – 22-31 март.
Освен да популяризира филантропията, кампанията иска да помогне на каузи от всички краища на България да достигнат до повече хора и да намерят поддръжници. В нея участваха с проекти нестопански организации, читалища, училищни настоятелства. Всички те имат предишен опит, регистрирани са като граждански сдружения в обществена полза и са подали финансови отчети пред Министерство на правосъдието, което гарантира прозрачността и професионализма им.
Кампанията ще се провежда всяка година. Целта е с всяко следващо издание тя да привлича нови последователи, да достига до все повече хора и да помага на нови каузи да намират подкрепа. Платформата www.bulgariadariava.bg работи целогодишно, така че дарителите могат да продължат да подкрепят най-близките си каузи дори и извън кампанията.
Шер и Грег Олман на обложка на албума им „Allman and Woman“ през 1977 г. в Лос Анджелис. Снимка: Getty
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари