Ето как да реагирате най-правилно, за да не бъдете засегнати от вредните за имиджа ви думи
Снимка: Shutterstock
Понякога слуховете освен ощетяващ фактор, са и инструмент. Някои недобросъвестни компании по света са ги използвали многократно - чрез тях може да се сриват цените на акциите на конкуренти например. Те карат мениджмънта да променя фирмената си политика, да финансира мащабни пиар инициативи и да влага в разработването на нови продукти. Иначе, се е случвало дори спортните отбори да извършват трансфери заради слухове. Актьори и режисьори са губили работата си и дългогодишната си кариера.
Честа грешка на тези, за които се разпространяват неприятни слухове, е да повтарят на глас самия слух, като го отричат. Например като казват „Не, не съм изневерил на жена си“ няколко пъти или „Не, не съм я удрял“, а също и „Не съм карал в нетрезво състояние“/„Не съм укривал данъци“. Подобно поведение се възприема като израз на паника и по-скоро затвърждава подозренията, че слухът е верен.
Това разказва в MarketingAbout Гай Бергстром. Авторът дава няколко пиар съвета на публичните личности, мениджърите и всички, на които се налага да се борят с лоши слухове.
Старайте се винаги да изглеждате спокойни, независимо колко се притеснявате и колко ужасяващи са слуховете за вас
Някои от атаките срещу публичните личности и хората с управленски правомощия са толкова скандални и жестоки, че ги карат да загубят контрол и да избухват пред медиите. Агресивното поведение не е в полза на засегнатата страна.
Игнорирайте ежедневните злонамерени клюки
Те са дезинформация и риск. Ако опитвате да се преборите с всяко подобно твърдение, ще загубите огромна част от ценното си време и ще съсипете нервите си.
Позволете на другите да ви защитават
Не се изправяйте срещу публичното очерняне сами. Особено в случай, че все още се чувствате силно разстроени. Ако вредните слухове засегнат репутацията ви, много пиар агенции ще научат за това и ще предложат услугите си. Понякога обаче е по-добре да се доверите на колегата или собственика, които се ползват с доверие и смятат, че искат и могат да се застъпят за вас.
Продължението четете в Мениджър Нюз
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари