По-важно е да изградите имидж на високо ценен кадър
Снимка: Shutterstock
„Неотдавна мой клиент ми каза, че се надява да бъде повишен, но има чувството, че репутацията му на „добряк“ му пречи. Докато той разказваше как всеки ден се пита, дали не е дошъл момента да започне да подхожда малко по-решително, смело и самоуверено към нещата, аз исках просто да изкрещя „Да! Време е!“, казва Ванеса Ваше, основател на On Point Speaking.
Това не означава, че трябва да се превърнете в арогантен нарцис, който тормози другите и се възползва от тяхната доброта, за да напредва в кариерата си. В действителност някои от най-милите и автентични хора са лидери на големи компании с глобален обхват. Те обаче не са се изкачили до професионалните върхове нито на база на своята доброта, нито пък на база агресия и самонадеяност. Техният успех е резултат от добрата им работа и способността им да печелят уважението на другите.
Тук най-вероятно ще си кажете: „Но аз съм добър човек и обичам да се отнасям добре с другите!“. В това няма нищо лошо, но идеята е да пренасочите вниманието си от това да бъдете харесван, защото сте добър, към изграждането на имидж на уважаван и високо ценен кадър.
Ето три начина да промените репутацията си от тази на „добряк“ в такава на лидер, който другите биха последвали:
Спрете да си губите времето с опити да накарате всички да ви харесват
Ако прекарвате дните си в размили за стратегии и техники, които ще накарат вашите колеги да ви харесват, то губите ценно време. В действителност няма значение дали сте харесван. Важно е да сте уважаван и да имате добри работни отношения с другите.
Твърде много хора отделят прекалено голямо внимание на спечелването на чуждо одобрение, когато вниманието им трябва да бъде насочено върху работата, която вършат. Когато качеството на работата ви говори вместо вас, то останалите няма да имат друг избор, освен да ви уважават, независимо дали ви харесват.
Важно е да уважавате колегите си, да се държите любезно с тях и винаги да бъдете полезни. Ако основният ви фокус обаче е да бъдете харесвани, то може да постигнете обратния ефект.
Не се страхувайте да изразявате позицията си, когато не сте съгласни с другите
Редица актьори споделят, че когато всички опитват да бъдат мили и добри по време на репетиция, полагайки огромни усилия, за да не влизат в конфликти, финалният продукт почти винаги е катастрофален. Ако репетициите са по-трудни, което ще рече, че актьорите представят различни гледни точки и водят дискусии за това как трябва да изглежда дадена сцена, обикновено резултатите са по-добри.
Всичко това не важи само кино средите. Топ служителите не се страхуват да противоречат на своите ръководители, когато знаят, че са прави.
Ако полагате големи усилия, за да бъдете харесвани от всички, то вероятно ще избягвате да споделяте идеите си, дори да знаете, че те са полезни. За доброто на вашия екип и на самите вас – споделяйте.
В крайна сметка не трябва да забравяте, че мениджърите не разполагат с всички отговори. Тяхната работа е да събират информация и да я използват, за да насочват подчинените към обща цел или резултат. Ако знаете, че нещо трябва да бъде адресирано, не го премълчавайте. Конструктивните конфликти раждат нови идеи и водят до позитивни промени.
Продължението четете в Мениджър Нюз
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари