Да им помогнем да организират игри, така че всички да са доволни
Снимка: Getty
Дори тримесечните бебета могат да “общуват“ помежду си: те се оживяват, „бълбукат” в хор, правят гримаси, размахват ръчички. И, ако едното избухне в сълзи, и другото извисява глас.
Малко по-късно, от шест месеца до една година, децата разпознават връстниците си и им се радват: пълзят едно към друго, протягат играчки, подават бисквитки, могат да се хапят или удрят.
Вярно е, че взаимният им интерес не трае дълго и дейността им все още не може да се нарече игра, но е начин на общуване, обяснява детският психолог Мария Аралова
Първите съвместни игри се появяват при децата след 1 година: тогава хлапетата могат да играят на топка или да редят кубчета заедно в продължение на 10 минути.
На тази възраст действията и логиката са ясни единствено на хлапетата, така че опитите да контролирает игрите им е неблагодарна задача. Те все още не могат да разберат разликата между „правилно“ и „грешно“. Всичко, което се изисква сега от родителите, е да не им позволяват да си посягат и нараняват.
Снимка: Getty
Играта е универсален помощник за родителите. Гледайки как детето играе, можете да научите много за неговия характер и да коригирате поведението и действията му навреме.
Правилата на играта
2 години. Забавленията стават по-сложни, тъй като обхватът на интересите се разширява, движенията се подобряват и детето може да “управлява” повече играчки.
Детските игри вече не изглеждат като безсмислени движения в пространството: сега това е верига от логически свързани действия. Например, хлапетата могат да напълнят количката с пясък заедно и след това да я занесат на друго място и да я изпразнят.
На този етап често възникват проблеми, защото децата едновременно искат да играят с една и съща играчка. За да предотвратите конфликти, се запасете с няколко коли, кукли, топки.
Организирайте игри, в които няколко деца могат да участват едновременно, така че никой да не скучае.
За тази възраст са подходящи игри с коли, конструктор, сапунени мехурчета, рисуване с пръсти ...
Колко деца да включите в играта
За съвместни игри не трябва да каните повече от 3-4 деца, в противен случай ще бъде трудно да ги организирате и да наблюдавате тяхното поведение.
Винаги предлагайте обединяващи игри, но ако забележите, че някое от тях не иска да участва, не настоявайте. Нека за него има отделно занимание за известно време: рисуване, разглеждане на книга, игри с кукли.
Снимка: Getty
3 години. Играейки с връстниците си, тригодишните се стремят да „покажат себе си и да видят другите“.
В техния арсенал се появяват игри с имитации, чиито сюжети децата черпят от ежедневието на възрастните, приказки, анимационни филми. Сега те наистина могат да слушат, разбират и следват правилата на играта и можете да ги научите да играят едно след друго, да споделят играчки, да помагат.
Игрите могат не само да забавляват, но и да учат, и да образоват: например, за да му помогнете да се справи с някои недостатъци. Измислете и обсъждайте истории като: „Имало едно време едно момче, което обиди всички“, „Имало едно време време момиче, което плачеше време” и т.н.
Насърчавайте децата да сменят ролите си, помагайте на срамежливите да участват в игрите.
С помощта на „колективни“ игри можете да практикувате умения, които ще бъдат полезни на децата в реалния живот: например да превърже пръста на приятел или да го подстриже, да подреди красиво масата или да научи правилата за безопасност на пътя.
Поканете няколко деца у вас, организирайте игри в болницата, салона за красота, паркинга, ресторанта.
Мона Василева
Става дума за концепция, показваща как човек може да подреди живота си, като започне от подреждането на дома си.
Снимка: Shutterstock
Не е задължително списъкът на 1 януари да бъде огромен, важното е да си поставите правилните цели.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари