Ето няколко неща, които може да направите, за да се справите с неприятните хора, макар и от дистанция
Снимка: Shutterstock
Признайте си, имате поне един колега, който ви дразни. Всеки път, когато се срещате с него в офиса, веднага губите настроение и денят ви става по-неприятен.
Този факт ви е карал да гледате с надежда на работата от разстояние, мислейки, че тя ще ви спести негативните емоции, които вървят ръка за ръка с работата с неприятните или пък досадни колеги. Все пак, те не могат да нахълтат в дома ви и да разбият концентрацията ви? Нали…?
Въпреки това мнозина се оплакват повече от тези проблемни служители, отколкото преди пандемията и масовата миграция към домовете.
Има няколко причини хора да бъдат по-възприемчиви на дребните дразнения в работа сега, отколкото преди. На първо място е безкрайният стрес на който са подложени много хора. Той прави заобикалянето на малките неща значително по-трудно. Друга причина е фактът, че не срещате колегите си толкова често, което прави всяко негативно взаимодействие по-въздействащо. И на последно място, но не и по значение, е липсата на контрол върху външните фактори, които ни поставиха в настоящата ситуация.
Ето няколко неща, които може да направите, за да се справите с дразнителите дори от разстояние
Помислете за контекста
Като цяло, и по-специално в условията на пандемията, хората имат редица проблеми извън работата, които не остават ума им на мира. Вашите колеги може да имат финансови и здравни проблеми, да имат близки, които са изгубили работата си и да нямат минута почивка, тъй като децата им са вкъщи по цял ден. Да не забравяме и за емоционалното натоварване, което носи изолацията у дома.
Преди да се ядосате на ваш колега, първо го попитайте как е и поговорете с него. В много случаи може да откриете, че той е изправен пред предизвикателства, които променят начина, по който гледате на неговото поведение. Дори и колегата ви да няма такива сериозни проблеми, човешката връзка ще направи взаимодействието ви с него не толкова досадно.
Задайте няколко въпроса
Едно от нещата, които ни карат да гледаме на колегите си като на досадни, е това, че те правят неща, които не разбираме. Най-добрият начин да ги разберем по-добре е чрез задаването на въпроси. Тук обаче е важно да се отбележи, че тези въпроси не трябва да бъдат пасивно-агресивни или видимо враждебни. Един прост въпрос от рода на: „Любопитен съм, защо правиш…“ би бил подходящ за започване на разговор
В някои случаи може да откриете, че това дразнещо за вас поведение всъщност е важно за работата на вашия колега. Най-вероятно не обичате да ви се натяква, че трябва да свършите определена задача, но ако от нея зависи работа на други, то това е нормално.
В други случаи, по-доброто разбиране ще ви позволи да предложите на колегата си алтернативни начини за постигане на неговата цел. Освен че ще се отървете от дразненията, така ще си спечелите благодарността на вашия колега.
Продължението четете в Мениджър Нюз
Важно е да откриете идеалната поза, в която и двамата да успявате да релаксирате пълноценно през нощта.
Снимка: Shutterstock
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари