Няколко правила, за да избегнете недоразумения с колегите
Майка, която работи и забавлява бебето си. Снимка: Shutterstock
Някои родители смятат, че да работят от вкъщи е шанс и благословия. Други вярват, че нищо по-лошо не може да си пожелаят.
От една страна децата са им на главата, тичат и подскачат нагоре-надолу, искат да си играете, да общувате с тях. От друга страна са работодателите, които очакват служителите да са толкова съсредоточени върху задачите си и да бъдат на разположение винаги, както, ако работят в офиса.
Майка, която работи, а синът й е до нея. Снимка: Getty
Не е изненадващо, че се стига до конфликти, проблеми и недоразумения.
Ако ви се налага да работите онлайн, опитайте да следвате тези пет правила. Вероятно рискът да бъдете уволнени ще започне бързо да намалява.
И на всяка цена уведомете шефа и колегите си както и за всяка промяна след това.
Опитайте се да се придържате към графика всеки ден и информирайте всички, свързани с вас и с работа ви.
Ако внезапно се окаже, че трябва да бъдете с децата или имате неотложни домакински задължения, незабавно информирайте шефа и колегите си за това. Така ще избегнете въпроса, защо не сте отговорили веднага на съобщението или не сте се вкслючили в конферентната връзка.
Едно е, когато общувате лично с колеги или с шефа си; тонът на гласа и езикът на тялото ви помагат. Всичко това изчезва , когато контактът е писмен.
Опитайте се да избягвате двусмислието в съобщенията си.
Бъдете ясни и директни относно това, което имате предвид, и задавайте въпроси, ако нещо не е ясно. Така ще избегнете проблеми с комуникацията.
Майка, която работи и се грижи за бебето си. Снимка: Getty
Когато сте разсеяни от децата и трябва да реагирате бързо на работни проблеми, е много лесно да направите грешки, които могат да имат неприятни последици. Затова е по-добре да препрочетете текста си два пъти, преди да щракнете бутона „изпрати“.
В нашия дигитален свят можете незабавно да информирате колегите си за всяка идея и решение, които току-що са ви хрумнали. В работния чат има разгорещен обмен на съобщения, който може да продължи ден и нощ. Това изобщо не ви трябва - имайки предвид, че освен работа имате и деца и дом, и трябва да се наспивате добре. Затова контролирайте импулсите си.
Ако изчакате до сутринта, е по-добре да обсъдите идеята си на следващия ден по време на видео разговор.
По този начин никой няма да пропусне нищо или да забрави нещо.
Вероятно имате куп задачи, защото сте е майка, която работи от вкъщи. Опитайте се да сведете до минимум домашните задължения и дори мисълта за тях, когато отговаряте на работни имейли. Ако го правите, докато играете с детето или приготвяте вечеря, нищо добро няма да излезе от това - определено ще пропуснете, ще объркате нещо и дори няма да разберете.
Постоянното превключване между различни задачи отнема много енергия и намалява ефективността.
Разбира се, обикновено се смята, че майките са създадени за да поемат хиляди задачи, но в действителност това не е така.
Затова, ако е възможно, опитайте се да разделите работата и всичко останало, което се налага да вършите, докато сте у дома.
По материали от moms.com, Мона Василева
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари