Или защо наричат 30-35-годишните "поколението на наемателите"
Снимка: Guliver / iStock
Традиционната мярка за успех – да притежавате собствен апартамент и кола – днес е остаряла. Все повече млади хора по света не искат да си ги купуват.
Хората на възраст 30-35 години рядко купуват къщи и дори по-рядко – автомобили. Всъщност, те почти не купуват скъпи неща дори, когато имат пари. В САЩ ги наричат „поколението на наемателите“.
Защо се случва това?
Според някои социолози съвременните младежи са жертва на финансовите кризи. Хората все повече се страхуват да вземат „сериозни“ заеми.
Несъмнено това е едната причина. Но има и друга: сегашното поколение млади хора се различава от поколението на родителите си. То има други ценности.
Младежите днес преосмислиха концепцията за успех, което означава:
- Успешните хора не купуват имоти – те живеят под наем.
- Ако искате да се смятате за успешни, инвестирайте в преживявания и опит: пътувайте, занимавайте се екстремни спортове, изграждайте стартиращи фирми.
Въпросът е, че хората днес не търсят просперитет и стабилност – нуждаят се повече от гъвкав график, финансова и географска независимост.
Хората имат все по-малка нужда от притежания
Защо ви е да имате кола, ако можете да вземете такси? Дори не е по-скъпо, отколкото да се движите със собствен автомобил.
Защо да си купувате къща на красиво място и да отидете там за почивка, ако можете да намерите място за престой през Airbnb във всяко кътче на планетата? Същото е с недвижимите имоти в родния град:
- Не знаете колко дълго ще останете там, където живеете.
- Можете да вземете ипотека за 40 години или да приемете факта, че ще прекарате целия си живот под наем.
- Твърде вероятно е да смените работата си през следващите няколко години. Тогава нищо не ви пречи да се преместите по-близо до работното си място.
Според Форбс съвременните млади хора променят работата си средно на три години и понятието за собственост вече не е от значение
Джеймс Хамблин, журналист от The Atlantic, обяснява явлението: „През последното десетилетие психолозите извършиха мащабни изследвания, които доказаха, че по отношение на щастието и чувството за благополучие харченето за нови преживявания носи много повече полза, отколкото купуването на нови неща. То носи повече радост“.
Пълният текст можете да прочетете в Обекти.бг.
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари