Портрет на поколението Z

3 важни неща за него

18 октомври 2017 г.
Портрет на поколението Z

Снимка: Guliver / iStock

Маркетингът има своята нова любима дума - Поколението Z за децата, "родени с компютърна мишка в ръката". В сравнение с родителите си те много по-бързо и успешно усвояват техническите новости. Просто идват на този свят с представата, че всичко трябва да е ярко, зрелищно и сензорно.

Те почти не гледат телевизия, защото предпочитат да си изберат видео по свой вкус. Или пък се увличат по видеоигри. Предпочитат sms-те пред телефонните разговори, чата – пред електронните писма, социалните мрежи пред посещението на блогове.

Те са Z Generation – поколението, родило се в първите години на новия век. Това, което предишните поколения наричаха „нови технологии” или „технологии на бъдещето”, за Z поколението вече е настояще. Това е и най-открояващата се разлика между тях и предишното Y поколение, чието детство се е случило преди технологичния бум.

Поколение Z живее в една невидима, но и непрекъсната връзка помежду си, благодарение на интернет. Тези деца са Digital Native. По-лесно им е да зададат въпрос на Google, отколкото на собствените си родители.

Типичните представители на Z поколението са „въоръжени” с всякакви техно джаджи. Не четат и не ползват инструкции, за да разберат как работи дадена вещ и целенасочено спестяват пари.

Всичко това налага и на брандовете да бъдат по-креативни и технологично грамотни, разказва Мениджър нюз

За разбере какво задвижва поколенческата промяна в поведението на тази публика и какво е характерно за нея, Advertising Week разговаря с четирима представители на големи и модерни компании от света: Gatorade, GE, AwesomenessTV и NBCUniversal. Очертаха се 3 любопитни неща, които марките трябва да знаят, за да бъдат подготвени за тази аудитория. 

1. Най-младата публика знае какво е спонсорирано съдържание и няма нищо против директно да ѝ се рекламира. Също както 10-години по-големите от нея, тя добре различава рекламата, както и да е облечена - като видео, сериал или друго. Напълно ОК е с това, посочва Браян Робинс, основател и главен изпълнителен директор на AwesomenessTV в САЩ. Например, в неговия видео канал е най-популярна поредицата "Royal Crush" за двама тийнейджъри, които се срещат и влюбват на круизен кораб. Тя е спонсорирана от Royal Caribbean и вече се излъчва четири сезона. От AwesomenessTV са работили с Nielsen, за да сравнят дигиталните серии с телевизионните и са открили, че дигиталната версия на сериала е 30% по-ефективна от рекламна гледна точка. 

"От Royal Caribbean трябва да продължат да правят шоуто, защото публиката ни го харесва много!", коментира Робинс. "Публиката ни знае, че то е малко рекламно, но не я е грижа".


2. Snapchat е модерен сега, но това няма да бъде вечно. Разраства се сред тийнейджърите по-бързо от Twitter и Facebook. Но няма да е така завинаги. "Мисля, че Snapchat е наистина важен канал, за който да помислим днес, но не е единственият", казва Сам Олстийн, директор глобални иновации в GE. "Пускането на съобщения е супервълнуващо и най-вече представя толкова много нови възможности да се създават иновации около фирмата", коментира той. 

Робинс от AwesomenessTV отбелязва, че компанията му е експериментирала с кратко съдържание от доказалия се в мрежата Snapchat Kik - с това съдържание е могло да се създаде ангажираност и двупосочен разговор в група за чат. 

Въпреки това, Snapchat има огромен обхват и ангажирани потребители, което всъщност марките желаят, допълва ръководителят потребителска ангажираност в Gatorade Кени Мичъл. 

За Олимпийските игри в Рио Gatorade създаде анимационен филм за звездата Юсейн Болт, който се излъчвал като 7-минутно видео в Snapchat. Мичъл не казва колко точно общо потребители са гледали рекламата, но близо 40% са гледали целия клип. 

3. Харесват традиционната реклама. Дори при модерните Snapchat и Instagram нищо не заменя това да поставиш продукта в ръцете на човека, коментира Олстийн от GE. Ето защо технологичният гигант организира атрактивна разяснителна кампания за студенти по инженерство от Georgia Tech и Boston College. "GE е сложна компания и има наистина важна технология, която докосва хората - трудно е да предадем някои от тези неща във фрагментираните медии и в света на социалните мрежи", казва той. 

Източник: Adweek.com

Да поговорим

Младото поколение и откровената самореклама

Да поговорим

Тийнейджърките се страхуват от своята женственост

Новини

Джъстин Тимбърлейк към тийнейджърите

Още от Заедно

Ева Лонгория, Хосе Бастон и Сантяго. Снимка: Instagram

Ева Лонгория за Хосе Бастон: Той ме подкрепя във всичко

Разтворена книга, букет и чаша кафе. Снимка: Shutterstock

 

 

Шон Морган за бащите

Том Брейди със синовете си. Снимка: Instagram

Том Брейди поздрави сина си за 17-ия му рожден ден

Миранда Кер. Снимка: Instagram

Миранда Кер разказа за претърпян спонтанен аборт

Снимка: Guliver / iStock

Традиции в Деня на християнското семейство

Коментари

Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар

Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание.

Виж всички коментари

Най нови

Ева Лонгория, Хосе Бастон и Сантяго. Снимка: Instagram

Разтворена книга, букет и чаша кафе. Снимка: Shutterstock

 

 

Социалните мрежи могат да въздействат доста негативно на децата.
Снимка: Shutterstock

 

Вижте още

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

Ръст и тегло на бебето до 1 година

Какви са нормите месец по месец и на какво може да се дължат отклоненията от тях

Снимка: Guliver / iStock

Здраве

9 ранни признака на аутизъм

Главната задача на родителите е да ги разпознаят

Илюстрация: Guliver / iStock

Здраве

Ужас: детето има глисти

Как да разпознаем паразитите и какво може да направим

По възраст

Ева Лонгория, Хосе Бастон и Сантяго. Снимка: Instagram

Заедно

Ева Лонгория за Хосе Бастон: Той ме подкрепя във всичко

Звездата от "Отчаяни съпруги" се омъжи за Хосе през 2016 г. в Мексико

Разтворена книга, букет и чаша кафе. Снимка: Shutterstock

 

 

Дете, което рисува. Снимка: Shutterstock

 

Здраве на семейството

Ако детето е сръчно и с двете ръце

Какво отличава левичарите

Миранда Кер. Снимка: Instagram

Заедно

Миранда Кер разказа за претърпян спонтанен аборт

Още една публична личност говори откровено как е загубила бебето си

Мъж и жена на консултация. Снимка: Shutterstock

 

Мнение на специалиста

5 сигнала, че ви е нужнен семеен терапевт

Проблеми, които двамата не могат да решат сами

Снимка: Guliver / iStock

Заедно

Традиции в Деня на християнското семейство

Отбелязваме и Световния ден на поздравите

Разтворена книга, букет и чаша кафе. Снимка: Shutterstock

 

Майка кърми бебето си. Снимка: Shutterstock

Здраве

Всички неопитни майки правят тази грешка

Една на всеки четири заспива, докато кърми бебето

Непослушните деца всъщност имат доста добри шансове. 
Снимка: Shutterstock

 

Да поговорим

Какво бъдеще очаква непослушните деца

И по-добре ли е да си скромен

Илюстрация: Guliver / iStock

Да поговорим

6 неща, които отказвам да правя след 4 следобед

Откровенията на една майка

Крис Еванс. Снимка: Getty

Заедно

Крис Еванс ще се бори за титлата „баща супергерой“

Актьорът, който играе „Капитан Америка“, иска голямо семейство