3 важни неща за него
Снимка: Guliver / iStock
Маркетингът има своята нова любима дума - Поколението Z за децата, "родени с компютърна мишка в ръката". В сравнение с родителите си те много по-бързо и успешно усвояват техническите новости. Просто идват на този свят с представата, че всичко трябва да е ярко, зрелищно и сензорно.
Те почти не гледат телевизия, защото предпочитат да си изберат видео по свой вкус. Или пък се увличат по видеоигри. Предпочитат sms-те пред телефонните разговори, чата – пред електронните писма, социалните мрежи пред посещението на блогове.
Те са Z Generation – поколението, родило се в първите години на новия век. Това, което предишните поколения наричаха „нови технологии” или „технологии на бъдещето”, за Z поколението вече е настояще. Това е и най-открояващата се разлика между тях и предишното Y поколение, чието детство се е случило преди технологичния бум.
Поколение Z живее в една невидима, но и непрекъсната връзка помежду си, благодарение на интернет. Тези деца са Digital Native. По-лесно им е да зададат въпрос на Google, отколкото на собствените си родители.
Типичните представители на Z поколението са „въоръжени” с всякакви техно джаджи. Не четат и не ползват инструкции, за да разберат как работи дадена вещ и целенасочено спестяват пари.
Всичко това налага и на брандовете да бъдат по-креативни и технологично грамотни, разказва Мениджър нюз.
За разбере какво задвижва поколенческата промяна в поведението на тази публика и какво е характерно за нея, Advertising Week разговаря с четирима представители на големи и модерни компании от света: Gatorade, GE, AwesomenessTV и NBCUniversal. Очертаха се 3 любопитни неща, които марките трябва да знаят, за да бъдат подготвени за тази аудитория.
1. Най-младата публика знае какво е спонсорирано съдържание и няма нищо против директно да ѝ се рекламира. Също както 10-години по-големите от нея, тя добре различава рекламата, както и да е облечена - като видео, сериал или друго. Напълно ОК е с това, посочва Браян Робинс, основател и главен изпълнителен директор на AwesomenessTV в САЩ. Например, в неговия видео канал е най-популярна поредицата "Royal Crush" за двама тийнейджъри, които се срещат и влюбват на круизен кораб. Тя е спонсорирана от Royal Caribbean и вече се излъчва четири сезона. От AwesomenessTV са работили с Nielsen, за да сравнят дигиталните серии с телевизионните и са открили, че дигиталната версия на сериала е 30% по-ефективна от рекламна гледна точка.
"От Royal Caribbean трябва да продължат да правят шоуто, защото публиката ни го харесва много!", коментира Робинс. "Публиката ни знае, че то е малко рекламно, но не я е грижа".
2. Snapchat е модерен сега, но това няма да бъде вечно. Разраства се сред тийнейджърите по-бързо от Twitter и Facebook. Но няма да е така завинаги. "Мисля, че Snapchat е наистина важен канал, за който да помислим днес, но не е единственият", казва Сам Олстийн, директор глобални иновации в GE. "Пускането на съобщения е супервълнуващо и най-вече представя толкова много нови възможности да се създават иновации около фирмата", коментира той.
Робинс от AwesomenessTV отбелязва, че компанията му е експериментирала с кратко съдържание от доказалия се в мрежата Snapchat Kik - с това съдържание е могло да се създаде ангажираност и двупосочен разговор в група за чат.
Въпреки това, Snapchat има огромен обхват и ангажирани потребители, което всъщност марките желаят, допълва ръководителят потребителска ангажираност в Gatorade Кени Мичъл.
За Олимпийските игри в Рио Gatorade създаде анимационен филм за звездата Юсейн Болт, който се излъчвал като 7-минутно видео в Snapchat. Мичъл не казва колко точно общо потребители са гледали рекламата, но близо 40% са гледали целия клип.
3. Харесват традиционната реклама. Дори при модерните Snapchat и Instagram нищо не заменя това да поставиш продукта в ръцете на човека, коментира Олстийн от GE. Ето защо технологичният гигант организира атрактивна разяснителна кампания за студенти по инженерство от Georgia Tech и Boston College. "GE е сложна компания и има наистина важна технология, която докосва хората - трудно е да предадем някои от тези неща във фрагментираните медии и в света на социалните мрежи", казва той.
Източник: Adweek.com
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари